دسته‌های مقالات

مقالات منتخب

کاربرد انواع توری

آشنایی با کاربرد انواع توری

حفاظت و ایجاد امنیت در محل زندگی و کار، یکی از دغدغه‌هایی است که از ابتدای زندگی بشر همیشه وجود داشته و از گذشته تاکنون ابزارها و امکانات بسیاری توسط انسان‌ها برای حفظ امنیت و برطرف کردن این مشکل ساخته شده است. یکی از این ابزارها، توری است که انواع مختلفی دارد. همچنین توری‌هایی هستند که تحت عنوان کیسه توری به جهت بسته بندی محصولات کشاورزی کاربرد دارند. این کیسه‌ها با نام توری بسته بندی در بازار عرضه می‌شوند. توری‌ها با دو جنس فلزی و پلاستیکی جهت کاربردهای مختلفی عرضه می‌شوند. شناخت کاربرد انواع توری کمک می‌کند تا هنگام خرید دچار اشتباه نشوید و با اطمینان خاطر محصول خود را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی کاربرد انواع توری بپردازیم. با ما همراه باشید.

کاربرد توری فلزی

توری فلزی، از بافته شدن سیم‌ها بر روی هم و کشش ورق فولادی تولید می‌شود. سیم‌های مفتول به کار رفته در ساخت این توری‌‌ها به دو صورت ساده و آجدار است. در واقع توری‌ فلزی به دو صورت ورقه‌ای (غیر انعطاف) و رولی تولید و در بازار عرضه می‌‌شود. اندازه چشمه‌ها و ضخامت سیم‌ های مفتول بسته به نوع کاربردی که دارند، متفاوت است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این توری‌‌ها مقاومت خوب آن در برابر سایش بوده که به مقدار کم و زیاد عنصر کربن در توری بستگی دارد. توری فلزی انواع مختلفی دارند که براساس مواردی از جمله چگونگی تولید توری، ابعاد چشمه آن و سایز سیم مفتول مورد استفاده، تقسیم بندی می‌‌شوند. در ادامه به شرح و کاربرد هریک خواهیم پرداخت.

کاربرد توری مرغی

کاربرد توری مرغی

 نام گذاری این توری دقیقا بر اساس کاربرد آن انجام شده است. کاربرد این توری نگهداری حیوانات اهلی مانند مرغ و خروس است ولی به طور کل کاربردهای دیگری نیز دارد. از دیگر کاربردهای آن می‌توان به پوشش سقف سوله‌ها، مستحکم سازی دیوارها قبل از گچ کاری، کمپوست کردن برگ درختان  و پوشش پلاستر دیوار اشاره کرد.

 

توری گابیون

کاربرد توری گابیون

کاربرد این توری با توری مرغی تفاوت چندانی ندارد. تنها وجه تفاوت این دو، ضخامت بیشتر توری گابیون است. یکی از مهم‌ترین کاربردهای توری گابیون، محصور کردن سنگ چین‌های دیوار است. به همین علت به آن توری سنگی نیز می‌گویند. این توری در نماسازی ساختمان نیز کاربرد زیادی دارد.

توری پرسی

کاربرد توری پرسی

 توری‌های پرسی به علت مقاومت خوبی که در برابر خراش دارند، از کاربرد گسترده ای در صنعت و ساختمان سازی برخوردار هستند. استفاده این توری در ساخت انواع قفس برای حیوانات، مش بندی، حفاظ بندی در و پنجره و فوندانسیون کف است.

کاربرد توری مش

 توری مش از آن دسته توری‌ها است که با جوش در نقاط اتصال، بسیار محکم شده است. استفاده از توری مش نسبت به میلگرد برای سازنده‌های ساختمان مقرون به صرفه‌تر و مطمئن‌تر است. به دلیل زیبایی این توری در ساخت، از آن برای موارد زینتی ساختمان بسیار استفاده می‌کنند.

کاربرد توری سرندی

 بارز‌ترین کاربرد توری سرندی همانطور که از اسمش مشخص است، سرند کردن و غربال کردن است. توری سرندی برای انجام کارهای مختلف مانند جداسازی و فیلتراسیون مواد و غیره، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین توری سرندی در صنایع مختلف مانند پالایش نفت، حفاظت از محیط زیست، باستان شناسی، کاغذسازی، هوا فضا، معدن، صنایع الکترونیک، صنایع دارویی، متالورژی و غیره استفاده می‌شود.

 

کاربرد توری حصاری

کاربرد توری حصاری

توری حصاری از جنس گالوانیزه و فولاد ضد زنگ تولید می‌شود. استفاده از آلیاژ فولاد ضد‌زنگ برای ساخت این توری مزایای زیادی دارد. از مهم‌ترین مزایای آن استحکام و دوام بالای این فلز است. فنس‌هایی با فولاد ضد‌زنگ، در شرایط آب‌و‌هوایی مختلف دوام و مقاومت بالایی دارند. درواقع از مزایای این نوع توری حصاری در آب‌و‌هوای مرطوب و شرجی، عدم خوردگی و زنگ زدگی است. توری حصاری با فولاد ضد‌زنگ، قادر است کیفیت و مرغوبیت خود را در مدت زمان طولانی حفض کند. استفاده از فنس‌های از جنس فولاد ضد زنگ، از طرفی هزینه زیادی را در بردارند. از این‌رو این توری‌ها برای زمین‌های کشاورزی و ورزشگاه‌ها که ابعاد و مساحت بیشتری دارند، به صرفه نیست.  یکی از این مزیت‌های استفاده از این توری این است که به نگهداری کمتری نیاز دارد. از این رو در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه است. توری حصاری به علت مقاومت و امنیت بالا و نصب آسان، از کاربرد گسترده ای برخوردار است. این توری در بزرگ راه‌ها، فرودگاه و ترمینال، به عنوان محافظ، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به عنوان توری محافظ در سازه‌های در حال ساخت، جهت جلوگیری از سقوط افراد و مصالح ساختمانی به کار می‌رود.

توری ساختمان

کاربرد توری‌های ساختمانی

کاربرد توری‌های مورد استفاده در ساختمان بسیار واضح و مشخص است. انواع توری درب و پنجره به منظور محافظت محیط داخلی ساختمان در برابر نفوذ حشرات و یا گرد و غبار به کار می‌روند.

کاربرد توری پلاستیکی

 توری‌های پلاستیکی به علت ویژگی‌های فراوانی که دارند امروزه در صنعت کشاورزی بسیار کاربرد یافته اند. توری پلاستیکی را به صورت استوانه ای در اطراف گیاه نصب کرده تا گیاه از دیواره ایجاد شده استفاده نماید و رشد کند. با استفاده از توری پلاستیکی در داخل زمین زراعی از شسته شدن مواد معدنی و آلی در سطح خاک و فرو رفتن آن در سطوح پایین تر از ریشه گیاه جلوگیری به عمل می آورند. با استفاده از توری‌های پلاستیکی می‌توان از ریشه چمن در هنگام کوتاه کردن آن و همچنین از آثار رفت و آمد جلوگیری نمود.

با استفاده از این توری، در سقف گلخانه‌ها و اطراف گلخانه، از ورود موجودات موذی جلوگیری می‌شود. آسیب‌های ناشی از جویدن و یا کندن نهال‌های جوان توسط حیوانات بسیار شایع است. ولی با نصب این توری می‌شود آسیب را تا حد بسیار زیادی کاهش داد. درختچه‌های میوه‌هایی از قبیل تمشک، انگور، ذغال اخته و میوه های جالیزی در معرض صدمات ناشی از حمله پرندگان، ملخ‌ها و جوندگان هستند. با استفاده از توری‌های پلاستیکی می‌توان از این آسیب‌ها و همچنین تخم گذاری موجودات مضر جلوگیری نمود. همچنین انواعی از توری‌های پلاستیکی به شکل کیسه  هستند به آن‌ها کیسه توری گفته می‌شود. این نوی توری در بسته بندی میوه‌ها و محصولات کشاورزی کاربرد دارند که یکی از پرکاربردترین آن توری پیازی است.

 

توری پلاستیکی ساختمان

کاربرد در ساختمان

    • به منظور مستحکم کردن دیوار ها، جلوگیری از ترک دیوار
    • خاصیت دفع حشره ها از ساختمان
    • ساخت تزئینات گچی در ساختمان
    • استفاده به منظور نور گیر در گلخانه ها و بالکن ساختمان
    • باد شکن بودن در ارتفاعات در ساختمان

کاربرد در کشاورزی

    • حصارکشی در زمین های کشاورزی
    • محافظت ها نهال ها و درختان از حیوانات
    • کمک به رشدگیاه های رونده

کاربرد در صنعت دامداری

    • به منظور حصار کشی
    • ضدعفونی شدن راحت و مناسب برای استفاده در این حوزه

مزایای استفاده از توری پلاستیکی

یکی از مزیت‌های بزرگ این محصول قابل تولید بودن در اشکال گوناگون از جمله چهارضلعی مربعی و لوزی، پنچ ضلعی و شش ضلعی که به لانه زنبوری معروف است می باشد که هر کدام از این اشکال می‌توانند با وزن و ضخامت‌های گوناگون با توجه به نیاز شما تولید شوند. یکی دیگر از مزایای توری پلاستیکی استفاده از UV است. که هرچه مقدار UVبیشتر باشد مقاومت توری در برابر آفتاب بیشتر خواهد بود و همچنین قیمت آن نیز بالا می‌رود.

سخن پایانی

استفاده از انواع توری به دلیل کاربردهای آن‌ها، بسیار رایج و بیشتر از قبل شده است. در این مقاله تلاش کردیم تا ضمن بررسی انواع توری، موارد استفاده آن‌ها را نیز به شما عزیزان توضیح دهیم. امیدواریم این مقاله پاسخگوی سوالات شما بوده باشد. برای تهیه‌ی انواع توری می‌توانید از طریق شماره‌های موجود در سایت با شرکت لاوان بافت در تماس باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست