دسته‌های مقالات

مقالات منتخب

کاربرد تورهای پلاستیکی در صنعت بسته بندی

تورهای پلاستیکی در صنعت بسته بندی چه کاربردی دارند؟

مقالات

تورهای پلاستیکی جزء محصولات ترموپلاست محسوب می‌شوند که در صنایع مختلف جهت بسته ‌بندی و کارهای دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. توری بسته بندی در انواع و اقسام متفاوتی طراحی و تولید شده است و به بازار عرضه می‌شود. یکی از کاربردهای مهم تورهای پلاستیکی در صنعت کشاورزی جهت بسته بندی پیاز است به همین دلیل این توری‌ها به عنوان توری پیازی نیز شناخته شده‌اند. اگر می‌خواهید با انواع کیسه‌ توری، ویژگی‌ها و مزایای آن بیشتر آشنا شوید توصیه می‌شود این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید.

توری بسته بندی چیست؟

منظور از توری بسته بندی،‌ تورهای پلاستیکی است که در بسته بندی پیاز، سیب‌زمینی، بادمجان، خیار، اسباب‌بازی‌های پلاستیکی کوچک و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. در سال‌های اخیر این توری‌ها به دلیل مقرون به صرفه و سبک بودن جایگزین توری‌های فلزی شده‌اند.‌ همان‌طور که در بخش مقدمه گفته شد، کیسه توری دارای انواع و اقسام مختلفی است. یکی از انواع دسته‌بندی توری پیاز بر اساس میزان ریز و درشت بودن مشبک‌های آن است.‌ نوع دیگری از دسته‌بندی تورهای پلاستیکی بر اساس کاربرد آن‌ها صورت می‌گیرد. دسته‌بندی دیگر تورهای پلاستیکی بر اساس مواد اولیه به کار رفته در ساختار آن‌ها است.

انواع توری بسته ‌بندی

کیسه‌ توری بر اساس نوع کاربرد، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. از مهم‌ترین انواع تورهای پلاستیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

توری مرغی پلاستیکی

این نوع توری در مرغداری‌ها به منظور حفاظت مرغ‌ها از هجوم حیوانات وحشی و نیز جانوران خزنده به کار می‌رود. از این توری‌ها برای درست کردن لانه پرندگان نیز استفاده می‌شود. در واقع می‌توان گفت این توری‌ها در بسته بندی و قفس‌بندی پرندگان زنده کاربرد دارند. توری مرغی در انواع پلاستیکی، پی‌وی‌سی‌ و گالوانیزه گرم و سرد تولید می‌شود. تولید نمونه‌های گالوانیزه گرم در کشورمان زیاد است و کیفیت و کارایی خوبی دارد. کاربرد این نوع توری‌ها اکثراً در مناطق مرطوب است. تورهای ساخته شده از گالوانیزه سرد بیشتر در کشور چین تولید می‌شوند و از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند.

توری کشاورزی

توری پیازی

یکی از کاربردهای مهم توری کشاورزی در بخش بسته ‌بندی است. بسته بندی سیب‌زمینی و پیاز توسط این توری‌ها صورت می‌گیرد. یکی از انواع توری بسته بندی کشاورزی، توری پیازی است که در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف ساخته می‌شوند. همه شما این توری‌ها را از نزدیک مشاهده کرده‌‌اید. این نوع توری از انعطاف‌پذیری و کشش خوبی برخوردار است. یک سری دیگر از انواع توری‌‌های پیازی جهت بسته بندی بادمجان، سیب‌زمینی و هویج مورد استفاده قرار می‌گیرند که این توری‌ها نیز در سایزها و رنگ‌های مختلفی قابلیت تولید دارند.

 یکی دیگر از انواع توری کشاورزی، کیسه‌ توری پرتقال است. این نوع کیسه توری معمولاً به صورت بافت راشل تهیه می‌شود و برای بسته بندی انواع مرکبات مانند نارنگی، پرتقال، لیمو ترش، لیمو شیرین و … کاربرد دارد. از ویژگی‌های مهم این توری‌ها می‌توان به مقاومت در برابر ضربه، راحتی در هنگام بارگیری، انعطاف‌پذیری و قدرت تحمل بالا در کشیدگی اشاره کرد.

توری بسته بندی صنایع غذایی

یکی دیگر از انواع توری‌های بسته بندی، توری ویژه مواد غذایی است. کیسه‌ های توری مخصوص مواد غذایی از جنس پلی‌اتیلن سبک ساخته شده‌اند و از نظر بهداشتی قابل تأیید هستند. از این نوع کیسه‌ توری در بسته بندی انواع سوسیس، کالباس و سایر مواد پروتئینی استفاده می‌شود. این توری‌ها در رنگ، سایز و ابعاد مختلف در بازار موجود هستند و بیشترین کاربرد آن‌ها در بسته بندی صنایع غذایی است. برای بستن درب این کیسه‌ها از گیره مخصوص که همراه توری به فروش می‌رسد استفاده می‌شود. این توری‌ها در پک‌های 50 تایی یا 100 تایی به بازار عرضه می‌شوند. کیسه توری مواد غذایی با ظرفیت تحمل وزن‌های متفاوت، قابلیت تولید دارند.

توری بسته بندی محصولات پلاستیکی

نوع دیگری از کیسه‌ توری به منظور بسته بندی لوازم پلاستیکی و اسباب‌بازی‌ها مانند توپ‌های پلاستیکی یا چهل تیکه، اسباب‌بازی‌های خانه‌سازی و … طراحی و تولید شده‌اند. این توری‌ها در ابعاد مختلفی به بازارهای مصرفی عرضه می‌شوند. توری ویژه بسته بندی لوازم پلاستیکی بر اساس ابعادشان، ظرفیت و قابلیت تحمل وزن به خصوصی را دارند. توری محصولات پلاستیکی معمولاً به شکل ریزدانه تولید می‌شوند.

مزایای استفاده از کیسه‌ توری

انواع توری بسته بندی

کاربرد تورهاي پلاستیکی در صنعت بسته بندی، باعث ایجاد یک سری مزایا برای صنعت‌گران در حوزه‌های گوناگون کشاورزی، مواد غذایی، لوازم پلاستیکی و اسباب‌بازی‌ها شده است. برخی از مهم‌ترین مزایای کاربرد تورهای بسته بندی یا همان توری پیازی به شرح زیر است:

  • ایجاد تنوع در بسته بندی
  • ایجاد تهویه مناسب در بسته بندی محصولات کشاورزی و غذایی
  • ایجاد سهولت در بسته بندی و نیز حمل و نقل محصولات
  • ایجاد مقاومت در محصولات بسته بندی شده
  • ایجاد تنوع در رنگ‌بندی و بسته بندی محصولات
  • جلوگیری از فاسد شدن محصولات
  • جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی

نحوه خرید و سفارش توری بسته بندی

 در زمینه تولید توری‌های پلاستیکی، شرکت‌های زیادی فعال هستند. مشتریان توری‌های ویژه بسته بندی می‌توانند به سايت اختصاصی شرکت‌های معتبر در حوزه تولید توری‌های بسته بندی ‌مراجعه کرده و اطلاعات لازم را در مورد هر کدام از انواع توری‌ به دست آورند. خریداران کیسه‌ توری بعد از آن‌که ویژگی‌ها و مزایای توری‌ مورد نظر خود را در سایت فروش مشاهده کردند، می‌توانند از طریق ثبت سفارش، خرید را به صورت آنلاین انجام دهند. مشتریان توری پیازی اگر تمایل به خرید حضوری دارند باید به مراکز فروش معتبر در شهر و استان خود مراجعه کرده و اقدام به خرید نمایند.

جمع‌بندی

یکی از لوازم کاربردی در بسته بندی محصولات مختلف،‌ تورهای پلاستیکی هستند. این توری‌ها به عنوان توری بسته بندی و کیسه‌ توری شناخته شده‌اند که در صنایع مختلف بسته بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از رایج‌ترین انواع توری‌های ویژه بسته بندی می‌توان به توری مرغی، توری کشاورزی مانند توری پیازی، توری مخصوص مواد غذایی مانند سوسیس و کالباس، توری اسباب‌بازی‌ مانند توری توپ‌ها اشاره کرد.‌ از ویژگی‌های مهم این توری‌ها می‌توان مقاومت در برابر کشیدگی و ضربه، استقامت در برابر تحمل وزن‌های متفاوت و انعطاف‌پذیری بالا را نام برد. اگر قصد خرید انواع توری بسته بندی با کیفیت و با طول عمر بالا را دارید با کارشناسان لاوان بافت با شماره‌ی ۰۰۹۸۲۱۸۸۰۴۰۷۶۵ در تماس باشید.

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست